Monument en Materiaal werkt mee aan de uitvoering van archeologisch onderzoek in de gemeente Groningen. De werkzaamheden bestaan vooral uit het conserveren en documenteren van de archeologische vondsten. Ook schrijven de medewerkers hoofdstukken voor archeologische rapporten, zoals de reeks 'Stadse Fratsen' of artikelen voor het jaarboek 'Hervonden Stad'.

Bekijk de lopende projecten

Dit jaarboek wordt uitgegeven in samenwerking met de gemeente Groningen en behandelt archeologie, bouwhistorie en restauraties in de stad Groningen. Doel is het onderzoek voor een breed publiek toegankelijk te maken en belangstelling op te wekken voor de Groninger geschiedenis.

Stadse fratsen zijn archeologische rapporten van de Gemeente Groningen en Stichting Monument & Materiaal Groningen.

Vrijwilliger worden

Lijkt het je leuk om vrijwilliger bij stichting Monument & Materiaal te worden en heb je een brede, historische belangstelling? Informeer telefonisch wat de mogelijkheden zijn. Een vrijblijvend, oriƫnterend gesprek is altijd mogelijk.

Begunstiger Monument & Materiaal

Wilt U ons werk steunen? Wordt dan begunstiger van onze stichting. Stichting Monument & Materiaal is aangewezen als zogeheten culturele ANBI (Algemeen Nut Beogende Instelling). Schenkingen zijn daarom fiscaal geheel aftrekbaar van de inkomstenbelasting. Uw donaties zijn van harte welkom via IBAN NL32 INGB 0000 0253 43. Wij zijn degenen die al gedoneerd hebben zeer erkentelijk!