Monument & Materiaal assisteert bij de uitvoering van het archeologisch onderzoek in de gemeente Groningen. De werkzaamheden bestaan vooral uit het conserveren en documenteren van de archeologische vondsten. Ook schrijven de medewerkers hoofdstukken voor archeologische rapporten, zoals de reeks ‘Stadse Fratsen’ of artikelen voor het jaarboek 'Hervonden Stad'.

Er staat op YouTube  een filmpje, gemaakt door Marcia de Keijzer,    over de werkzaamheden bij de Gemeentelijke Bewaarplaats voor Bodemvondsten, aan de Westerbinnensingel in Groningen.

Hervonden Stad

Dit jaarboek wordt uitgegeven in samenwerking met de gemeente Groningen en behandelt archeologie, bouwhistorie en restauraties in Groningen. Doel is het onderzoek voor een breed publiek toegankelijk te maken en belangstelling op te wekken voor de Groninger geschiedenis. De boeken zijn te koop bij de Stichting Monument & Materiaal en de boekhandel.

Bekijk alle edities

Stadse Fratsen

Stadse Fratsen zijn archeologische rapporten van de Gemeente Groningen en Stichting Monument & Materiaal Groningen.

Bekijk alle Stadse Fratsen