deuren-uitsnede kl

Monument & Materiaal heeft een grote, rijk gevarieerde voorraad aan bouwmaterialen afkomstig van sloop en/of schenkingen. Deze bouwmaterialen zijn beschikbaar voor restauraties van monumenten en andere karakteristieke panden die voor 1955 zijn gebouwd.

Door actief te verzamelen is permanent voorraad aanwezig, zoals: binnen- en buitendeuren, schouwen, glas-in-lood, traponderdelen, hang- en sluitwerk, tegels etc.

Dit materiaal wordt tegen een redelijke vergoeding geleverd aan particulieren en bedrijven in de drie noordelijke provincies. Voorwaarde is dat het materiaal en het pand in tijd en stijl met elkaar overeenkomen.

Corona

In verband met de verlenging van de lockdown is de Stichting Monument & Materiaal gesloten tot en met eind maart 2021. Vragen per email naar oude bouwmaterialen worden een keer per week wel beantwoord, maar het maken van afspraken om het materiaal hier te komen bekijken is niet mogelijk. Wel kunt u aan de hand van de door ons toegestuurde foto’s een keuze maken. Vervolgens kunt u ons bellen om een afspraak te maken voor het  betalen en ophalen van het materiaal, dat wij dan voor u klaar zetten.