Rentenierswoning uit 1860-1880 te Kolham

In 2001 heeft de eigenaar van het huis een houten schouw gekocht bij de Stichting Monument & Materiaal. De schouw is afkomstig uit de voormalige Fromaborg te Wirdum. Deze borg is in 1997 gesloopt. De geschilderde gemarmerde schouw uit circa 1850 - 1870 is nog helemaal in originele staat. Daarnaast heeft de eigenaar al eerder bij de Stichting houten buitenluiken en een ombouw voor de voordeur gekocht.

kolham1
Rentenierswoning
 kolham4
Schouw
 kolham2
 Buitenluiken
 kolham3
 Voordeur met ombouw

Corona

In verband met de corona-maatregelen hanteert Stichting M & M bij de verkoop van oude bouwmaterialen op dit moment een aangepaste werkwijze.

Bent u op zoek naar bepaalde bouwmaterialen, stel uw vraag dan via de mail en vermeld daarbij zoveel mogelijk relevante gegevens (zoals bouwjaar huis, gewenste afmetingen, paneelindeling bij deur, uw contactgegevens). Wij zoeken dan passend bouwmateriaal voor u op en sturen u een voorstel voorzien van afbeeldingen retour. Een bezoekafspraak (bij voorkeur op dinsdag of woensdag) kan daarna via de mail of telefonisch gemaakt worden.

Vanwege beperkte bezetting op het kantoor wordt de mail voornamelijk op dinsdag en woensdag beantwoord.

Een algemene rondleiding is op dit moment niet mogelijk.

Telefoon: 050 – 314 62 46