Rentenierswoning uit 1860-1880 te Kolham

In 2001 heeft de eigenaar van het huis een houten schouw gekocht bij de Stichting Monument & Materiaal. De schouw is afkomstig uit de voormalige Fromaborg te Wirdum. Deze borg is in 1997 gesloopt. De geschilderde gemarmerde schouw uit circa 1850 - 1870 is nog helemaal in originele staat. Daarnaast heeft de eigenaar al eerder bij de Stichting houten buitenluiken en een ombouw voor de voordeur gekocht.

kolham1
Rentenierswoning
 kolham4
Schouw
 kolham2
 Buitenluiken
 kolham3
 Voordeur met ombouw

Corona

In verband met de verlenging van de lockdown is de Stichting Monument & Materiaal gesloten tot en met 9 februari 2021. Vragen per email naar oude bouwmaterialen worden een keer per week wel beantwoord, maar het maken van afspraken om het materiaal hier te komen bekijken is niet mogelijk. Wel kunt u aan de hand van de door ons toegestuurde foto’s een keuze maken. Vervolgens kunt u ons bellen om een afspraak te maken voor het  betalen en ophalen van het materiaal, dat wij dan voor u klaar zetten.