Rentenierswoning uit 1860-1880 te Kolham

In 2001 heeft de eigenaar van het huis een houten schouw gekocht bij de Stichting Monument & Materiaal. De schouw is afkomstig uit de voormalige Fromaborg te Wirdum. Deze borg is in 1997 gesloopt. De geschilderde gemarmerde schouw uit circa 1850 - 1870 is nog helemaal in originele staat. Daarnaast heeft de eigenaar al eerder bij de Stichting houten buitenluiken en een ombouw voor de voordeur gekocht.

kolham1
Rentenierswoning
 kolham4
Schouw
 kolham2
 Buitenluiken
 kolham3
 Voordeur met ombouw

Corona

Stichting Monument & Materiaal is weer geopend!

Na deze lange periode van beperkte opening zijn we zeer verheugd u te kunnen melden dat Stichting Monument & Materiaal haar deuren weer helemaal als vanouds geopend heeft!
Zowel voor specifieke zoekopdrachten als algemene rondleidingen bent u van harte welkom! Wel graag nog even vooraf een afspraak inplannen!

Openingstijden: dinsdag, woensdag en vrijdag tussen 09.00 en 13.00 uur (laatste afspraak om 12.00 uur)
Afspraak maken: