Wat is Monument & Materiaal?

De stichting Monument & Materiaal is opgericht in 1983. De doelstellingen zijn:
  • Het verwerven, tijdelijk opslaan en voor hergebruik beschikbaar stellen van oude bouwmaterialen.
  • Het meewerken aan de uitwerking archeologisch onderzoek in de stad Groningen.
  • Het verzorgen van publicaties, lezingen en exposities, op het terrein van de cultuurhistorie in de drie noordelijke provincies.

Wie werken er bij de stichting Monument & Materiaal?

De vaste kern bestaat uit circa vijfentwintig medewerkers. Bijzonder is dat het merendeel als vrijwilliger werkzaam is; enkele mensen hebben een gesubsidieerde baan. Monument & Materiaal biedt daarnaast beperkt de mogelijkheid voor het opdoen van werkervaring en het lopen van stages voor middelbare scholieren en studenten.

Het bestuur van Monument & Materiaal

Het bestuur van Monument & Materiaal bestaat uit de volgende personen:

• Mark Aalders
  • Eddie Brongers