Wat is Monument & Materiaal?

De stichting Monument & Materiaal is opgericht in 1983. De doelstellingen zijn:
  • Het verwerven, tijdelijk opslaan en voor hergebruik beschikbaar stellen van oude bouwmaterialen.
  • Het meewerken aan archeologisch onderzoek in de stad Groningen, inclusief vondstverwerking.
  • Het verzorgen van publicaties, lezingen en exposities, op het terrein van de cultuurhistorie in de drie noordelijke provincies.

Wie werken er bij de stichting Monument & Materiaal?

De vaste kern bestaat uit circa vijfentwintig medewerkers. Bijzonder is dat het merendeel als vrijwilliger werkzaam is; enkele mensen hebben een gesubsidieerde baan. Monument & Materiaal biedt daarnaast beperkt de mogelijkheid voor het opdoen van werkervaring en het lopen van stages voor middelbare scholieren en studenten.
Er wordt nauw samengewerkt met de Dienst Ruimtelijke Ordening en Economische Zaken van de gemeente Groningen.

Het bestuur van Monument & Materiaal

Het bestuur van Monument & Materiaal bestaat uit de volgende personen:

• Eddie Brongers, Barkmolenstraat 22, 9723 DH Groningen, penningmeester
  • Warmolt Brouwer, Hoge der A 6, 9712 AC Groningen
  • Kor Holstein, Vondellaan 228, 9721 LL Groningen
  • Douwe Offringa, Osloweg 125, 9723 BK Groningen
  • Paulien de Roever, Hoge der A 16C, 9712 AD Groningen
  • Inge Jongman, Fivelgolaan 37, 9727 DX Groningen

Fiscaal nr. of RSIN van Stichting Monument & Materiaal: 802069599

Vacature

Verkoopmedewerker (vrijwilliger) afdeling Historische bouwmaterialen

Gevraagd: Kennis van historische bouwstijlen, bouwkundige achtergrond of bereidheid dit aan te leren. Klantvriendelijk. Communicatieve vaardigheid. Zekere mate van zelfstandigheid en liefst ervaring in de verkoop. Rijbewijs wenselijk.
Aangeboden wordt: Kennis opdoen van grote variatie in bouwmaterialen. Leuke werkkring. Contact met verschillende klanten. Collega’s van allerlei vakgebied b.v. archeologie. Vrijwilligersvergoeding.
Vereiste opleiding: mbo/hbo
Aanvang: zo spoedig mogelijk

Vrijwilliger worden

Lijkt het je leuk om vrijwilliger bij stichting Monument & Materiaal te worden en heb je een brede, historische belangstelling? Informeer telefonisch wat de mogelijkheden zijn. Een vrijblijvend, oriënterend gesprek is altijd mogelijk.