De vaste kern bestaat uit circa vijfentwintig medewerkers. Bijzonder is dat het merendeel als vrijwilliger werkzaam is; enkele mensen hebben een gesubsidieerde baan. Monument & Materiaal biedt daarnaast beperkt de mogelijkheid voor het opdoen van werkervaring en het lopen van stages voor middelbare scholieren en studenten.

Vacature timmerman

Heb je ervaring in houtbewerking, ken je de essentiële technieken en kun je omgaan met de daarbij horende machines? Vind je het leuk om meer te weten over het verleden van Groningen en sta jij met bewondering te kijken naar authentieke elementen in een huis? Reageer dan op deze vacature.

Verwacht wordt dat jij deze materialen met respect voor de techniek en de stijl herstelt. Het gaat om uiteenlopende materialen zoals deuren, kozijnen, schouwen, lambriseringen, lijstwerk en dergelijke. Daarnaast moet er incidenteel ook bouwmateriaal uit panden gesloopt worden.
Ervaring met rijden in een grote bestelbus (rijbewijs B) is een pré.
Als vrijwilliger ontvang je een vergoeding en is er de mogelijkheid voor scholing.

Vrijwilliger worden

Lijkt het je leuk om vrijwilliger bij stichting Monument & Materiaal te worden en heb je een brede, historische belangstelling? Informeer telefonisch wat de mogelijkheden zijn. Een vrijblijvend, oriënterend gesprek is altijd mogelijk.

Begunstiger Monument & Materiaal

Wilt U ons werk steunen? Wordt dan begunstiger van onze stichting. Stichting Monument & Materiaal is aangewezen als zogeheten culturele ANBI (Algemeen Nut Beogende Instelling). Schenkingen zijn daarom fiscaal geheel aftrekbaar van de inkomstenbelasting. Uw donaties zijn van harte welkom via IBAN NL32 INGB 0000 0253 43. Wij zijn degenen die al gedoneerd hebben zeer erkentelijk!